torsdag den 2. januar 2014

Interview: Anne Philipp!


Så er det tid til en omgang interview torsdag igen. Jeg glemte at lave interview i sidste uge, det er gået helt i glemmebogen. Det er ikke let med alt det hygge i juletiden, så glemmes ting lidt hurtigere. Jeg håber i bærer over med mig. 
I dag skal interviewet omhandle Anne Philipp, som studerer kommunikationsdesign på Designskolen Kolding. Hendes illustrationer er hovedsagligt præget af utrolig virkelighedstro afbilleder af dyr og mennesker. Somme tider er disse præget med et touch af humor, andre gange er de holdt enkle hvilket giver en meget udtryksfuld illustration. Gør dig selv en tjeneste og stift bekendskab med Anne Philipps illustrationer, du vil ikke fortryde det :)




King Charles



Beskriv dig selv ( navn, alder, uddannelse osv).

- Jeg er en 24 årig pige ved navn Anne Philipp, som i øjeblikket er i gang med 3. år på kommunikationsdesign på Designskolen Kolding. Jeg startede med at sælge mine ting for cirka et år siden under mærket af samme navn.


Hvad inspirerer dig i hverdagen?

- Det inspirerer mig meget at iagttage folk på gaden og andre offentlige steder. Derudover synes jeg at der er noget med de dyr, som man nok godt kan se på mine illustrationer. Dyr er så lige til og der kommer noget finurligt frem ved at personificere dem med forskellige typer af mennesker.


Hvor vil du selv placere dine værker stilmæssigt? 

- Min stil er på mange punkter naturalistisk i det at mine 'hovedpersoner' tit er portrætteret så præcist som muligt. Men der er ofte et tvist af det unaturlige, hvilket er skubbet hen imod et mere grafisk islæt. Jeg prøver at få en vis mængde af kontrast ind i mine billeder ved at bruge kuglepen i stedet for blyant.



Tegn


Hvad har inspireret dig til udviklingen af dine værker?

- Det at være i en designverden er nok det der virkelig har fået mig til at rykke. Jeg får rigtig meget ud af at lade mig inspirere af kunstnere, illustratorer og andre kreative mennesker, som er med til at skabe min kunstneriske verden.


Jeg er specielt vild med værkerne "Fugle" og "Astrobjørn". Hvad er historierne bag disse værker? 

- 'Fugle' er faktisk fra en opgave jeg har haft på min skole, hvor vi hvert semester skal tegne mellem 60 og 100 tegninger ud over det normale skolearbejde. Den er fra en illustrationsserie baseret på den første bog i Hunger Games serien.

'Astrobjørn' er en af de illustrationer hvor jeg bare lige pludselig fik lyst til at tegne en bjørn og i løbet af udformingen tænkte: 'Den skal da ha' rumtøj på!' Der er ikke nogen dybere mening bag den andet end ren glæde til det fantastiske dyr.



Fugle



Astrobjørn



Hvem er din yndlingsdesigner eller kunstner? 

- Tara Dougans er en af mine ynglings illustratorer og har været det i mange år efterhånden. Hun har en rigtig lækker stil, som er en smule humoristisk og hvor man kan se at der er blevet lagt meget arbejde i hver en illustration.


Hvad er planerne for fremtiden?

- I første omgang skal jeg gøre min bachelor færdig, som kommer til at fylde meget næste semester. Men ellers tænker jeg at fortsætte i samme dur og tegne noget nyt en gang i mellem, som jeg kan tage med til diverse markeder og webshops. Det kan man følge med i på min hjemmeside annephilipp.dk.



Kranie


Tusinde tak til Anne, for at have lyst til at medvirke i denne uges interview. Hvis i også synes godt om Annes illustrationer, så kan i se meget mere på hendes hjemmeside ved at følge overstående link :)


See U later, Decorator!

Camilla


Ingen kommentarer:

Send en kommentar